Aspirina: pot causar pèrdua d’audició?

Fa més d’un segle que les persones estem prenent aspirines, i n’hi ha que ho fan a diari. Els motius per a pendre aspirines són principalment tres:

  1. Per a tractar les inflamacions i el dolor.
  2. Per a prevenir un atac de cor.
  3. Per a reduïr la febre.

En un estudi publicat al The American Journal of Medicine, Volume 123, Issue 3, Pages 231-237, March 2010, conclou que la ingestió continuada de l’aspirina augmenta el risc de patir pèrdua d’audició, particularment en persones de menys de 60 anys.

L’autor de l’estudi, Sharon G. Curhan, MD, va determinar que “L’ús continuat d’analgèsics, específicament l’aspirina, el NSAIDs, i el paracetamol, poden incrementar el risc de patir pèrdua d’audició, sobretot en la població jove. Degut a l’ús àmpliament extès dels analgèsics i les implicacions socials i de salut de la pèrdua d’audició, fa que tinguem una qüestió important en matèria de salut pública”.

La pèrdua d’audició és el problema sensorial més extès al món, als Estats Units d’Amèrica afecta a 36 milions de persones. Es calcula que a partir dels 40 anys, un terç de la població pateix algún problema auditiu. Inclús una pèrdua d’audició lleu pot comportar dificultats per entendre converses en ambients sorollosos o quan parlen vàries persones a la vegada, portant a la persona a aïllar-se, a la depressió, i tenir una pobre qualitat de vida. Les bones notícies referent a la pèrdua d’audició i a la ingestió d’aspirines, NSAID’s i paracetamol, és que quan l’ús no és continuat, els efectes auditius que comporten són reversibles. Recordi consultar amb el seu metge especialista abans de cambiar l’ús o les dosis de qualsevol medicament.

 

Ho vols compartir?

Deixa un comentari

La teva adreça de mail no es farà pública.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada