Aliments que ajuden a les oïdes

Disposar d’una dieta rica en vitamines de forma regular, ens ajuda a tenir una vida més saludable i millorar la nostre salut auditiva.

Si estem acostumats a consumir aliments que són bons per a la vista i el cor, per què no ingerir aliments que ajudin a millorar el nostre sistema auditiu?

Prescindir d’algunes d’aquestes vitamines pot provocar infeccions d’oïda o el desenvolupament de malalties més greus, tant en adults com en nens. D’altra banda, la ingesta de determinats aliments ens pot ajudar a prevenir els casos de pèrdua d’audició.

Es bo tenir una idea dels aliments saludables que ens permetran tenir cura del nostre cos. Per això, us  fem un resum de les vitamines que milloren i cuiden les oïdes:

  • Els nutrients que contenen vitamina A son beneficiosos per a l’oïda interna. Mengeu molta verdura de fulla verda, pastanagues, pebrot vermell, meló o carabassa.
  • La vitamina C ens ajuda a suportar els refredats i la grip de l’hivern, però també és molt pràctica per a la salut de les nostres oïdes. La vitamina C es troba en els cítrics, tomàquets, verdures com el bròcoli o les cols de Brussel·les.
  • Les bledes, l’alvocat i fruita seca com a nous o ametlles ens ajuda a eliminar tots els excessos que el nostre cos no necessita i a generar un major nombre de glòbuls blancs pel seu efecte antioxidant.
  • Els cereals i els llegums són imprescindibles per cuidar la nostra audició. Aquests aliments són rics en àcid fólico i ajuden al nostre cos a fabricar glòbuls vermells.
  • Els aliments rics en zinc protegeixen de l’aparició de la pèrdua auditiva mentre reforcen les defenses del nostre organisme. És bo consumir xocolata negra, prunes (panses i fresques) i préssecs per millorar la nostra capacitat auditiva.
  • I per enfortir els vasos sanguinis de l’oïda interna és recomanable consumir Omega 3 per les seves propietats antiinflamatorias.

Com a últim consell, procura portar una dieta equilibrada i en cas de notar algun canvi amb la teva audició, visita el nostre centre auditiu.

Font: www.mayoresudp.org

Ho vols compartir?

Deixa un comentari

La teva adreça de mail no es farà pública.