El ioga i la pèrdua auditiva

El ioga combina postures físiques amb la filosofia de la paciència i l’autoacceptació. Els seus beneficis per la salut inclouen el desenvolupament de músculs més forts, un millor equilibri i una major flexibilitat.

Una pràctica de ioga robusta també pot ajudar les persones a suportar les frustracions quotidianes de viure amb pèrdua auditiva. Quan es combina amb la meditació, també pot ajudar a minimitzar els símptomes del tinnitus.

Les persones amb pèrdua d’audició poden ser escèptiques sobre provar ioga. Es pregunten si podran escoltar a l’instructor prou bé com per a seguir-lo a classe o si els seus audiòfons es poden caure al realitzar diferents postures.

Aquestes són preocupacions reals, però els següents consells haurien d’ajudar-los a gaudir de la seva pràctica de ioga fins i tot quan es té pèrdua auditiva:

ABANS DE COMENÇAR

  1. Troba l’estudi adequat: Visiti alguns estudis de ioga propers per tenir una idea de les classes que s’ofereixen. Parli amb cada gerent sobre la seva pèrdua d’audició. Pregunti al gerent sobre classes amb estudiants de diferents rangs d’edat i habilitats, la qual cosa podria fer que sigui menys intimidant.
  2. Aprendre sobre les postures per endavant: La majoria dels cursos ofereixen nous tallers per estudiants. Aquesta és una forma excel·lent  d’aprendre les postures bàsiques en un entorn més petit on l’audició serà més fàcil i l’atenció més personalitzada.

 

DURANT LA CLASSE

  1. Anar amb un acompanyant: Si té un amic que fa ioga, pregunti-li si pot anar amb ell a una classe. Durant una classe, pot continuar observant al seu amic sense sentir-se incòmode per observar a algú molt de prop.
  2. Informi al seu mestre sobre la seva pèrdua auditiva: Aquest coneixement li permetrà al mestre proporcionar-li ajuda addicional si sembla que camina una mica perdut. No se senti incòmode per parlar amb el mestre sobre la seva pèrdua d’audició. És molt comú que els estudiants comentin les limitacions físiques amb el mestre abans de la classe.
  3. Trobar un lloc en el centre de la sala: D’aquesta forma es pot observar a les persones que estan enfront teu si no escoltes les instruccions del professor, i pots veure a altres companys darrere o al teu costat. També pot demanar-li al mestre que li recomani un lloc que funcioni millor considerant el seu problema d’audició.
  4. Utilitzi una banda pel cap o protector de suor: Si troba que el seu implant coclear o audiòfons cauen o es mouen massa durant la classe, intenti mantenir-los en el seu lloc amb un mocador o una banda de subjecció. En cas de suor, pot utilitzar un protector que mantindrà la suor fora dels seus dispositius per lliurar-los de l’excés d’humitat.
  5. Diverteixi’s: El ioga tracta de millorar la seva salut i benestar mental, no un esport competitiu. També es torna més fàcil com més ho fas.
  6. No et rendeixis si la primera classe és un fracàs: La primera classe que provi, pot no ser la més adequada. Provi una altra classe, instructor o estil de ioga, o explori una altra sala.
Ho vols compartir?

Deixa un comentari

La teva adreça de mail no es farà pública.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada