audiopacks falta hierro perdida auditiva perdua ferro

La falta de ferro i la pèrdua auditiva

Quan no es té suficient ferro en el cos, el recompte de glòbuls vermells disminueix. Això porta a nivells reduïts d’oxigen i pot conduir a una anèmia per deficiència de ferro (IDA).

Aquesta condició comuna causa símptomes com a fatiga, dificultat per a respirar, dolor en el pit i mans i peus freds. Si no es tracta, pot causar problemes de salut més greus, inclosos problemes cardíacs, retards en el creixement i el desenvolupament, problemes de fertilitat i part prematur.

Un nou estudi realitzat per investigadors de la Universitat Estatal de Pennsilvània també va trobar una connexió entre IDA i la pèrdua auditiva. Un 90% dels pacients amb pèrdua auditiva neurosensorial, la forma més comuna de discapacitat auditiva, tenen IDA fins a un cert punt.

El grup va dur a terme un estudi retroactiu de 300.000 pacients, d’edats compreses entre nens i ancians, als qui se’ls va diagnosticar IDA. Els resultats mostren que la deficiència de ferro causa un major risc de pèrdua auditiva.

És probable que això es degui a la falta d’oxigen en la sang, la qual cosa pot danyar el nervi vestibulococlear que és responsable de l’audició i l’equilibri.

La deficiència auditiva és més comuna a mesura que envellim, però factors com la diabetis, la pressió arterial alta i el fum del tabac augmenten el risc de desenvolupar pèrdua auditiva a una edat més primerenca.

 

Els aliments rics en ferro poden ajudar

Si se li diagnostica IDA, pot prevenir la pèrdua auditiva fent algunes modificacions en la seva dieta. Òbviament, com més aviat millor es detecti la seva afecció, majors seran les seves probabilitats de fer canvis a temps per a reduir el seu risc.

Molts aliments són rics en ferro, per la qual cosa fins i tot els més puntimirats trobaran alguna cosa que els agradi. Els aliments següents són bones fonts de ferro:

  • Carn vermella
  • Porc
  • Aus de corral
  • Mariscs
  • Llegums (“frijoles”, llenties, mongetes i les mongetes)
  • Vegetals de fulla verda
  • Fruites seques
  • Cereals
  • Pa
  • Pasta

I, ho creen o no, la cervesa pot ser una bona addició a la seva dieta, amb moderació, per descomptat. La cervesa conté un impressionant 3% de la quantitat diària recomanada de ferro.

Ho vols compartir?

Deixa un comentari

La teva adreça de mail no es farà pública.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.